Sayfalar

21 Nisan 2017 Cuma

Bulutlara basan adam



-Biliyorum.

Bugün yarım paket sigara içeceğim. İçerken, içerken, geriye döneceğim, daha geriye. Ona buna küfredeceğim. Keder ve hüzün denizlerinde boğacak gibi olacağım kendimi, ama işte; bu denizde ölünmüyor.

Bir filmi yeniden, sekizbin üçyüz doksanbeşinci kez izledim bugün. Kahvaltı tat vermedi, gün ışığının içeri girmesine izin vermedim, televizyonda bağıranlar oldu, sigara içtim ve dışarı çıktım. Yürüyen merdivenlerde sağda durdum. Gülmedim. Şikayet ettim; caddelerde uçuşan çöplerden, hiç durmayan otomobillerden, asfaltlardan ve insanlardan. Biliyorum: yarın da aynı şeylerden şikayet edeceğim. Denizlere batacağım.

Bir kez olsun, ya da bir an; şu çöplükten, şu denizden kurtarırsam kendimi eğer, bulutlara basacağım. Bunu bir vapurda, ayaklarımı korkulardan sallandırarak yapacağım. Özgürlüğün rüzgarlarına bırakacağım kendimi, ve işte; özgür olacağım, bir an.

***

Tıpkı şu adam gibi. İşte, orada!

Yüzünü görmedim ama gülüyordu, eminim. Pek çok şeyi geride bırakmıştı, aynı filmi, çöplüğü, denizi. O, onlardan biriydi: bulutlara basan adamlardan...

6 yorum:

  1. Fotografı siz çektiyseniz çok güzel, çekmediyseniz de iyiki bu görseli kullandınız. Bir kere kesin gülümseyen bir adamdır fotodaki kişi. Derdi varsa da dağıtması için uygun konum bulmuş. Bu fotografı çeken ya da bulup buraya koyan kişinin de biraz bunu hissetmesi gerek bence. Ben de realist biriyimdir ama biraz pozitif biraz sürrealist olmak hiç bir şeye mani değil aksine ivme katar. Bulutlara basan adamları da bir keşfeden olmalı, siz de tam bunu yapmışsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu değerli ve güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim, efendim! :)
      Fotoğrafı ben çektim. Oradaki gülümsemeyi sizin de fark etmeniz, büyük mutluluk verdi bana; tekrar teşekkürler! :)

      Sil
  2. Size bir kağıt ve kalem verseler, üzerine yazı yazmazsınız.
    Önce kağıdı uçak yapar, sonra kalemle yolcuarı çizer ve ardından gideceği yere postalarsınız. Bu yazı ve fotoğraf bunun şahane bir kanıtıdır.

    Son paragraf... Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu şahane yorum için ne demeliyim?
      Efendim, yazdıklarınızla beni çok mutlu ettiniz, çok çok teşekkür ederim! :)

      Sil
  3. "bu denizde ölünmüyor."
    Bir an. Bir anlığına bulutlara basmak... Bilmiyorum, bu derin düşüncelerin arasından sıyrılmak istemiyorum. O kadar içten yazmışsınız ki... Hem çektiğiniz fotoğrafın bir hikayesi olması, o insanla varsayımsal bir bağ kurmanız çok etkileyici. Gülüyordu elbet. İzninizle ben de bulutlara yaklaşmak istiyorum, efendim. Kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulutlara basmak isteyenlere selam olsun! :)
      O hikayeyi görebilen birilerinin olması çok iyi hissettiriyor. Bunun için ve ayrıca, samimi yorumunuz için çok çok teşekkür ederim, efendim!!! :)

      Sil

Anonim olarak yorum yapmak istiyorsanız, yorumlama biçimini anonim olarak seçiniz.