Bozuk sigara

Geçen gün aldığım süt bozuk çıktı
Bu yumurtalar nereden geliyor, tadı çimento gibi
Neskafelerin tarihi geçmiş, nasıl olur,
Hadi onu siktiret, oğlum, kola nasıl bozulur?
Neyse, bunları demek için gelmedim elbette;
Konu sigara.
Lise son sınıfta başladım
Hani bir şeylerden umudu kesmediğim zamanlar
Hatta, logaritma bile beni soğutamıyordu hayattan
Derse on dakika kala bir dal sigara yakıyordum
Ama oğlum, ne on dakika
Matematik dersi kadar uzun ama mutsuz etmiyor
Ve boynumdaki kravata rağmen özgürüm
Bir de ota boka gülüyorum komik olmasa da
Matematikmiş, geometriymiş, sikerim
Aklımda uzun yollar var, belki bir gün giderim
Başka şey düşünemem, daha sigaram yarıda.

Diyorum ki, şimdilerde, bu sigaralar bozuk
Çabuk bitiyor, gerçekten bak.
Ya malzemeden çalıyor köpekler
Ya ben çok şey düşünüyorum, ya da mutsuzum.
Yok yok, malzemeden çalıyor şerefsizler, evet öyle.

Gitmiyorum ulan, gitmiyorum
Zaten çok yol yürüdüm, yaklaşık otuz metre
Aradan beş sene geçti, artık yoruluyorum.

Vaktim yok, beş sene geçti diyorum
Bana çabuk bitmeyen sigara ver, çabuk
Olması gerek, biliyorum var, adilik yapma.

Yorumlar

  1. "Ve boynumdaki kravata rağmen özgürüm"
    "Aklımda uzun yollar var, belki bir gün giderim"
    "Aradan beş sene geçti, artık yoruluyorum."

    Çok derinden gelen hissiyatlar bunlar, ne güzel aktarıyorsunuz!!!
    Özgürlük, ah özgürlük... :) Kelimeyi telaffuzu bile güzel. Kaleminize sağlık, efendim!!! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telaffuz etmek bile hoş, değil mi? :)
      Çok çok teşekkür ederim, efendim! :)

      Sil
  2. Everi var ama bu hayatta değil. Ne yazık ki onu içmek de bu hayat kadar ucuz değil.

    Şiir yazmak başka, bambaşka bir şey. Kalem sizdeyken bu başkalık da bir başka olmuş. Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle düşünmenize çok sevindim, efendim :)
      Çok teşekkür ederim! :)

      Sil
  3. "Ve boynumdaki kravata rağmen özgürüm" ben de buraya bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, efendim, var olun! :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Youtuber iş ilanı

Gazeteci iş ilanı