Bugün nasıl ölsem?

Akşam sigarasını yaktıktan biraz sonra, balkonda
Belki yeterince gülemedim dün
Belki de çok uzun seneler olması gerekirken ilerde
Tam da mutlu olmaya karar vermişim
Ama işte, bir takım şampiyon olmuştur
Gökyüzünü delmeye çalışan bir aptalın çok namuslu silahı
Dandik bir son ateşler beynime, umutüstü saatlerinde.

Hiç akşam ondan sonra, sokakta yürürken özgür oldun mu
Ya da minibüste, otobüste, bilmem nerede
Ben oldum, burnum yamuldu.
Şimdi anlatıyordur orada burada, -bi kafa goydum
Hem de durduk yere, -ne bagıyön, felan.
Sadece köpekler bu yüzden ısırır sanırdım,
Meğer köpeklerin de iki ayağı varmış.

Hep fazladan bir sigara vardır cebimde
Belli mi olur, bir eşofmanlı gelir sigara ister
Parkta bıçaklanmak istemem.
Ya bir ressam olmak...
Ya da bir genç, yirmileri görmemiş.
Bir bankta oturmak istemem.

Önümden bir kadın geçiyor, arkasında beş sakallı
Kadının yerinde olmak istemem
Şort, bir intihardır çünkü bu zamanlarda.
Kim bilir, belki de kadın olmak...

Balicinin bir lirası eksik diye mi ölsem?
Tüm bunları düşündüğüm için mi?
Düşünmek de bir intihar mıdır, şort gibi?

Keşke, keşke su içerken ölsem, öksüre öksüre
Suyu suçlasam, insanların iyi olduğunu bilsem.