Dertleri öpmek

Birazdan dördüncü sigara yanacak
Küllükte yer bulamadığımdan küfredeceğim
İzmaritlere mi üzülsem, iyi gitmeyen şeylere mi
Bilemeyeceğim.
Bir gün daha başlamadan bitti işte
Oysa neşeli günler hızlı geçer diye biliyorum
Einstein, sence bu normal mi?

Dönüş yolunda yürüyeceğim
Saatlerce ayakta kalmamış gibi
Biliyorum, üzülerek kaybettiğim zamanları
Öpüp yüksek bir yere koydular, kimse basmayın diye
Bulacağım.

Evet, yine geç kaldım dün gece uykumda, bir şeylere
Sınav mıydı, neydi, her ne boksa
Ama, ilginç, bu sefer acele etmedim
Öyle ki, rüyada bile pes etmeye başladım.
Konuşmadım, konuşamam
Sikeyim, neye üzüldüğümü bilmiyorum artık
Otomobillere küfrediyorum, yazlara, güneşe
Bahane.

Bir kumru gördük karşı apartmanın camında
Mermerin en köşesine pısmış
Aşağı bakıyor, düşerken uçmamaya karar vermiş gibi.
Konuşamıyor, konuşamaz
Tüm dertleri öpüp bir kenara koyduk
Kumruya üzüldük
Susarken ağlamamaya karar vermiş gibi.