Neskuikle sigara

Haziranı ekime bağlan bir gece olsa
Yaz birden bitse, gri bulutlara uyansam
Kaybettiğim bir sonbahar serinliği var İncirli'de
Bir de düşürdüğüm mutluluk;
Çok yürüdüm, çok, bulamadım
İkişer kilometreden birçok sene.

Vodkayı bırakalı yaklaşık iki sene oldu
Neskuikler işe yarar diye düşünmüştüm
Sigaranın yanında çikolatalı süt mü olur, olmaz.
Ama oluyor işte.
Ömer de diyor, reale karşı sitiyi alma diye
Dinlemiyorum.
Alışkanlıklar kolay bırakılmıyor, yenilmek mesela.

Yanıp sönen ışıkları uzay gemisi sanmak, mesela.
Biliyorum hepsi tarifeli yolcu uçağı.
Mesela, her yer bank, biliyor musun?
Koltuk bank, balkondaki taburem bank,
Bak yine sarhoş oluyorum, bunda bir gariplik var.
Mesela, yine yüzüm yere düşüyor
Kafamı kaldıracak halim yok, sigara boşa yanıyor
Işıklar boşa yanıyor, televizyon, radyo,
Televizyondakiler çok boş konuşuyor
Radyodakiler de.
Herkes mutlu, herkes reklamlarda gülüyor.
Yine reklamlarda kalmış kanal, kumandaya uzanamam.
Biraz yukarı baksam, gökyüzünü görürüm
Ama saat çoktan yarın olmuş.
Küllük dolmuş, ikişer sigaradan birçok keder.