Sonbahar şakası

Yaz günü yürümeye başladım
Birkaç espri bile düşündüm gülmek için
Yaşarsam altmış yaşımı hayal ettim
-Balkonda sigara içerken ölürüm, dedim; komik olurdu
Ağzımda sigara, başım aşağıda
Yine kül dökmüşüm üstüme
Karşı apartmandaki teyze yine merakla suratıma bakıyor
Uzun ömürlü olsun, tam yüzseksen yaşında
-Teyze öldüm artık meraklanma
-Hem de sigaradan değil, neşe yetmezliğinden
Ama son kez gülmüşümdür; -ulan biliyordum böyle gideceğimi, diye.

Çay şekersiz ve turuncu
Mutluluk üzerine binlerce kitap daha yazılmış
Vetpedler edebiyat sıçıyor
En popüler spor söyvarvırın denge tahtası
Pıro ivılişın ikibin bilmem kaç
Ben yine sitiyi almışım en son, yenilmişim.

Saat yarım, hayat çeyrek
Şanssızlık peşimi bırakmamış
Doya doya gülecekken, ölmüşüm.

Yaz gününde gülecekken bugün
Yağmursuz havada otomobil su sıçrattı
Yaz mevsimi sonbahar şakası yaptı, -sikeyim.