Whatsapp son güncelleme

Benim emektar telefonu biliyorsun.

Bir gün üniversiteden arkadaşım Bahadır'la, oturup çay içelim dedik, mesajlaştık-konuşmadık. Çünkü benim emektar çoğu zaman gelen çağrılarda donuyor, ses gitmiyor, ses gelmiyor vs. Bakırköy'deki eski tren istasyonunun karşısında bir yerde çay bahçesi var oraya gittik, çay söyledik. Konu dönüp dolaşıp telefonlara geldi elbette, o da eski bir samsung kullanıyor benim gibi. "Senin telefon milliyeti açabiliyor mu?" diye sordu.

"Ulan," dedim "ne milliyeti, gogıla zar zor giriyorum". "Bak," dedim, "benim telefonda şu uygulamalar var, şu, şu. Şaka ulan ne uygulaması, hiçbir uygulamayı kaldırmıyor benim emektar. Bir tek satranç var onu indirdim, ama oğlum, ben satrancı tam olarak bilmiyorum ulan. Fotoğraf çekmiyor, video açmıyor, yutuba girmiyor. Canım sıkılınca, öyle ekranı kaydırıp kaydırıp duruyorum, bi' bu boka yarıyor. Bak, gene dondu, al. Dur şunun bataryasını çıkarıp sıfırlayayım. Kilit tuşuna uzun basarak kapatmam, çünkü tuş bozuk. Hafif bir dokunsam kilit tuşuna, kendini kapatıyor sonra açıp tekrar kapatıyor. İnan bana bu saatlerce sürüyor. Yerinde sayıyor. İsyan ediyor. Ulan, yoksa bu telefon bana mı benziyor?"

"Peki vatsap ne alemde?" dedi.

***

Vatsap ne alemde mi? Söyleyeyim.

Birkaç ay önce, telefon yine kendi başına hareket edip uygulamayı güncelledi. Sonra şöyle bir uyarı geldi: "bu sürüm bu cihaza uygun değil". Yani benim emektar, kendi topuğuna sıktı. Vatsabı bir türlü açamamıştım. Telefonu formatladım, tekrar yükledim, yok! Sinirlerime hakim olmalıydım yoksa duvarda parçalayacaktım emektarı. Mantıklı davranmalıydım: iki kere vurdum, sonra yine formatladım, yok! Üçüncü denememde şans eseri başarılı olmuştum, eski sürümü yüklemeyi başarmıştım, mutluydum.

Her seferinde güncelleme uyarısı geliyordu, erteliyordum. Güncelleme bekliyor: ertele. Güncelle hadi: ertele. Ulan güncellesene: siktirgit. Lütfen: hayır dedim. Bir kere erteledim, iki kere, üç, on, yüz... Uygulama en sonunda "ama artık yüüooğğhh hımmına," dedi ve bana onbeş günlük bir süre verdi. Her uygulamaya girişimde "şu kadar gün kaldı, uygulama kendini güncelleyecek," uyarısı geliyor ve geriye doğru sayıyordu her gün. Strese bakar mısın? 15 gün kaldı, 14, 13, (...), 2 ve...

Bugün son gündü.

***

Sevgili Whatsapp,

Ulan.

Bak ben eski kafalıyım. Apartmana görüntülü diyafon kurdular, anahtar olmadan açalım diye de şifre koydular, ama ben hala anahtar kullanıyorum. Ne bileyim, bakkala falan pantolon gömlek giyerek gidiyorum. Havalardan şikayet ediyorum, balkona gelip avaz avaz bağıran kargalara küfrediyorum. Ocağı açık mı, kapalı mı diye üç beş kez kontrol ediyorum, falan. Sürekli yerimde sayıyorum yani anlayacağın. İleri gidemiyorum, teknolojik olarak da, duygusal olarak da...

Senin yüzünden telefonun tarih ayarlarıyla oynayıp, tarihi bir gün geriye aldım ki sen güncellenme diye. İşe yaradı amına koyayım. Ama bugün kötü bir gün geçiriyorum ve tarih 11 Haziran'da kaldı. Ve yazlardan nefret ediyorum. Şimdi bana her gün 11 Haziran mı olacak, he, mavi tikini siktiğimin.

İyi çalışmalar.


Yorumlar

  1. Ahahah. Çok güldürdünüz. Ayrıca o emektar telefonun bile kısa bir ömre sahip olduğunu düşünüyorum. Dolayısıyla artık emektar olmanın da yaşı düşmüş. Yazınızın örgüsü çok güzeldi, ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefon son nefesini vermek üzere, efendim :D
      Teşekkürler! :)

      Sil
  2. Efendim şimdi bunlar hep kapitalistlerin oyunları desem kızar mısınız bana? Ama benim düşüncem eski sürümlere uygun yan uygulama çıkarmamalarının sebebi daha yüksek model almamızı tetiklemek için mi ne?

    Bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer öyle bir amaçları varsa, ki buna inanıyorum, başarılı oluyorlar :D
      Teşekkürler değerli yorumunuz için :)

      Sil
  3. Haha :D çok sinirlenmişsin belli ama çok iyi anlatmışsın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir hışımla karaladım :D
      Teşekkürler, efendim :)

      Sil
  4. Artık ruhuna bir fatiha okumanın zamanı gelmiş emektarın :)
    O güncelleme erteleme işini bende yapıyorum şu sıralar, bir an geleceğimi gördüm yazında :)))
    Sonumuz hayır olsun inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonumuz hayır olsun, efendim :)
      Şimdiden emektar telefonlar kulübüne hoşgeldiniz! :)

      Sil
  5. Ben otomatik güncellemeyi kapattım. Bıktım saçma sapan gelen güncellemelerden. Teknoliji ile başa çıkmak zor zanaat.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne zor, efendim, baş ağrıtıyor gerçekten...
      Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  6. Öncelikle; bu şarkıyla beni hayata döndürdünüz, teşekkürler! :)
    Whatsapp'a gelirsek vay be çok zekice!!! :D 11 Haziran'da mısınız hala? Ben biraz geç kaldım ama ay hala Haziran. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Efendim, daha da geriye gittim :D
      Bakayım: 10 hazirandayım şu an :D
      Geçmişten selamlar!!! :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Youtuber iş ilanı

Gazeteci iş ilanı