Yetmiş liralık espri

-Abicim hesapla şimdi. Bak dört seneden...

***

"Misafir odasının vitrininde, lacivert kabında duruyor. Diplomayı diyorum. Yani ne boka yaradı şimdi? İş yerinde soruyorlar, dışarıda, bilmem nerede... Okuyor musun vesaire. 'Mezunum,' diyorum, 'üniversite'. 'Güzelmiş,' diyorlar. Sikeyim, bunun için mi dört sene harcadım. Güzelmiş... Amına koyayım ya. Sonunda ne oldu, oyuncakçıda satış danışmanıyım. Barbiler, ayıcıklar, yok nörfler, süngerboblar. Gerçi süngerbobu severim ama... Sikeyim, bunun hakkımda konuşmuyordum. Ne diyordum?

"Kafa mı kaldı amına koyayım. Mal mal yaşıyorum. Zamanında bir hata yapıp öğrenci kredisi aldım bir de... Yirmibin lira borç çıktı. Hayata, dört sene ve yirmibin eksiyle başladım. Nereye gittiğimi de bilmiyorum, öylece gidiyorum. Plan yok, mutsuzum, tüm günüm gidiyor. Bu işler hayattan çalıyor, biliyorsun. Başka seçenek de yok sanırım.

"Boşuna okuduk, bunun için, oyuncakçı... O zaman hiç okumasaydık amına koyayım. Abicim hesapla şimdi. Dört sene okumamış olsaydık... Efendim? Tamam hadi liseyi de ekle, sekiz sene. Sekiz sene boyunca oyuncakçıda çalışsaydık, kenara biner lira atsaydık... Doksanaltı ay eder... Hadi yüz de ona sen, ne kadar birikiyor? Yüzbin mi?"

***

-Sikeyim, gene bi' şey birikmiyormuş. Hay amına koyayım, nereden hesapladık. Şimdi hem yüzyirmi bin lira hem dört sene hem de bir umut içerideyiz.

"Oğlum, bak, ben iyi değilim. Her yer barbi dolu, renkli atlarla dolu. Oyuncak ayıların tuşları var, basıyorsun acayip şarkılar söylüyor. Altı tane var raflarda. Altısına da bastım, şarkı söylettirdim. Yönettim onları el hareketleriyle. Şef oldum amına koyayım. Gören olduysa deli zannetmiştir. Gerçi deliyim de, bir ayıcığın kaytardığını fark etmeyecek kadar deli değilim. Bir tanesi şarkıyı söylemiyor, ya da geriden geliyor. İlerleyen günlerde kenara çekip, adam akıllı konuşacağım. Elimi omuzuna atacağım, bir sigara vereceğim. 'Dostum, bir sorun mu var, anlatabilirsin,' diyeceğim."

***

-En azından gülebiliyoruz mu?

"Doğru. Mesela, sana doğum gününde barbi hediye edeceğim. İyi ki doğdun şarkısını söyleyeceğim. Öyle... Güzel bir espri olsun. Bir dakika lan, manyak mısın oğlum? Oyuncaklar en aşağı yetmiş lira. Yuh. Gördün mü ulan, espri bile yapamıyorum. Nasıl güleceğiz?"

Yorumlar

  1. ne küfürlü bir yazı bu böyle. üniversite okumasaydık daha mı güzel yerlerde olurduk, sanmıyorum.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünya terazisinin dengesizliğine övgüler mi düzseydim, sanmıyorum :)
      Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  2. "Gören olduysa deli zannetmiştir. Gerçi deliyim de, bir ayıcığın kaytardığını fark etmeyecek kadar deli değilim."-Birçok açıdan harikasınız! :)
    'Her yer bari dolu' bu çok trajikomik! :)
    Dünya mı hak ediyor bazı şeyleri yoksa sistemi mi, bilemiyorum. Fakat biz hak etmemiştik, bunu biliyorum. Yapmamız gereken şeyi bilip yapmayışımıza ne demeli? Ah bir bırakıp gidebilsek...
    Kaleminize sağlık, efendim!!! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah, efendim, mahcup ediyorsunuz; ben sadece saçmalıyorum :)
      Kesinlikle hak etmedik ve yapmamız gerekeni yapmak için sanırım daha çok pes etmemiz lazım :D
      Çok çok teşekkür ederim!!! :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Youtuber iş ilanı

Gazeteci iş ilanı