Uk

Gecelerin karanlığında yaşlanmış
Yaşamayı unutmuş, çizgilerine bak.
Televizyondaki film dönüp durmuş aynı kanalda
Bakışları da tavana takılmıştır çoğu zaman, eminim.

Bu geceyse, kaldırımdelen çimenlere takıldı
Tabut kapağını kaldırmışçasına, taşı kaldıran çimenler
Yaşamaya öyle hevesli: kaldırımdelen.
Kıskandı; kimse görmeden söktü hepsini
Kızamadım.
Çünkü eminim, her gün daha kötü sigarasının tadı
Şekeri bıraktı ama hikaye, çaylar böyle güzel değil
Çayın da suçu yok, hararet yangını çaresizliğe sıçradı.
İyi bilirim.

Yorgunluk bir hevesi daha bitirdi
Geçer diye; iki poşet heves doldurdum bakkaldan
Cips, kola, çekirdek, çikolata...
Geçmedi, bir şey eksik kaldı: mutlul..
Bak yine yoruldum.
Gitmem lazım, kaldırımlar örülüyor beynime
Yol kenarına çöktüm.

Elimden tutma, yakamdan tut
Öyle kalkayım.
Sonra duymak istediklerimi söyle
-Yalan da olsa, değil
Yalan olmasın!
-Bir kez olsun, değil, çok kez!
Sağlamasını al çok kez, ben matematik bilmem
Dünya'ya güvenim kalmadı.

Uzaklara gitmeyelim, en fazla Bakırköy; artık hayal bilmem
Taklidimi yapalım, şikayetlerimden; güldür beni
Paramızı pıringıls ve kent siviçe yatıralım.
Sigaram bitebilir, bilemem
Bir mentollü, bir çakmak çıkar cebinden
Eksiklerimi tamamla: uk.


Yorumlar

  1. Sanırım büyük resmi görmek her zaman acı verici. Hele de küçük resimlerin pek iç açıcı olmadığı zamanlarda. Şiirleriniz genelde bana bunu hissettiriyor.
    Kaleminize sağlık, efendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle güzel özetlediniz ki...
      Çok çok teşekkür ederim, efendim :)

      Sil
  2. 'Evgeny Grinko - Valse' dinleyerek okuyorum yazdıklarınızı. Bütünleşince...
    "Elimden tutma, yakamdan tut
    Öyle kalkayım."
    Omuz silkiyorum söyleyemediklerime, gıptayla bakıyorum yazdıklarınıza.
    uk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle güzel yorum yazıyorsunuz ki...
      Çok mutlu oluyorum, efendim,
      Çok çok teşekkür ederim!!! :)

      Sil
    2. Siz de samimiyetle yanıtlıyorsunuz, efendim!!! :)
      Esas ben teşekkür ederim!!! :)

      Sil
    3. Teşekkürler her zaman benden! :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Youtuber iş ilanı

Gazeteci iş ilanı